Derijntjes.reismee.nl

Dag 11 tm 14 van de zomervakantie

warm, warm en nog eens warm.
wat gaat de tijd toch snel. Alweer 4 dagen voorbij.
dinsdag hadden we een hangdag met veel zwemmen. Dat is de beste (en enige) manier om af te koelen. ‘S avonds uit eten. Helaas is dat ws bij Desie niet goed gevallen want ‘s nachts is ze daar ziek van geworden. We zouden woensdag eigenlijk naar de markt in Lazise gaan, maar ook woensdag blijven we op de camping vanwege desie. Gelukkig is ze dan wel wat opgeknapt. Daarom zijn we donderdag maar naar de markt gegaan in Bardolino. Maar wel heel vroeg want anders vinden wij het niet te doen. Dus welgemoed hebben we donderdag om 8 uur de bus genomene en hebben wij ons in het marktgedruis gestord. Erg leuk maar eerlijk gezegd na 2 markten heb je het wel gezien hoor. Het zijn toch dezelfde kraampjes. We struinen nog gezellig door het stadje en kopen om de haverklap flesjes water. De rest van de middag weer afkoelen in het water. Vandaag vrijdag hebben we een bootje gehuurd. Wel een investering maar wat hebben we genoten. Ik had alles gepland en we hadden keurig op tijd de bus richting bardolino. Sta je 10 minuten in de kokende zon te wachten, komt de bus er eindelijk aan , mogen we niet naar binnen omdat we geen mondkapjes op hebben. We werden er werkelijk zo uitgebonjourd. Wij weer terug naar de camping, mondkapjes gehaald en weer terug. De volgende bus gepakt. Deze chauffeur nam het niet zo nauw en daar had slechts een deel een mondkapje op. Door al dit gedoe waren we te laat, dus ook maar snel het bootbedrijf gebeld. Maar eenmaal op het water verdween de stress en de hitte. Wat een heerlijk windje.We zijn richting het noorden gevaren tot ongeveer tot aan navena verona en daar zijn we het meer overgestoken naar Limone sur garda. Wat een prachtige omgeving zeg en hoe noordelijker hoe groener het wordt. @ton en gina het is idd schitterend. Af en toe het bootje stilleggen en dan zwemmen. Onderweg om het bootje weer in te leveren hebben we desie in de buurt van onze camping gedropt.

‘S avonds op de pier inhet meer een pizza gegeten bij sunset.
we genieten enorm maar stiekum snak ik weer naar een hollands buitje haha.

Ik zal dindag weer iets posten, dan gaan we ook weer vertrekken richting huis.

Dag lieve volgers

Marga

Wat weer een leuk verhaal alleen jammer dat Desie ziek is geweest een nacht. Als het leuk is vliegt de tijd en sta je misschien weer snel in een Hollands buitje . Heerlijk was dat even van de week hier . Geniet nog even van jullie laatste weekje

Piet en Hanna

Wat een fantastisch verhaal weer lieve zus. En gelukkig is Dees maar 1 dag ziek geweest. Altijd leuk de markten in het buitenland. Wij gaan er ook graag heen.
En wat een gedoe met de buschauffeur zeg... al snappen wij wel dat de stress verdwijnt met zo'n mooie boot en prachtige natuur.
En dan niet te vergeten de steeds weer mooie zonsondergangen. Wij genieten op afstand met jullie mee.
Nog veel plezier de komende dagen op de camping. Gelukkig gaan jullie de komende week weer richting huis, want we missen jullie. ??

Gina

Heerlijk, wat een luxe om je zo te laten varen Jacq, met als kapitein je eigen dochter :)
Mochten jullie nog een boottrip maken met de veerpont bv. is Riva del Garda (Trentino)
helemaal bovenaan het meer ook zeker een aanrader. Wat betreft het OV zijn ze in Italië streng, wat betreft mondkapje, maar ook betalen. In de bus gaven ze alle 'zwartrijders' een flinke boete. Nog veel plezier de komende dagen, voordat de aftocht begint.

Monique

lekker hoor genieten en verkoelend op het water met heerlijke en mooie uitzichten.
Geniet er nog even van.