Derijntjes.reismee.nl

Dag 3 van de zomervakantie

Aangekomen in Luzern.

Alles is vandaag goed gegaan. Stralend weer, een camper die het doet en een prachtige natuur. Haha wat wil een mens nog meer. Van Straasburg naar Luzern is niet zo heel erg lang dus we hebben ruim 2,5 uur gereden. Wilden voordat we het dure Zwitserland in zouden rijden nog even langs de vertrouwde Lidl om wat boodschappen te doen. Wel een Lidl gevonden maar zulke kleine parkeerplaatsen dat we de camper niet kwijt konden. Dsn maar langs de snelweg bij een grote benzinepomp bij l eclerc wat inkopen gedaan. Altijd zo mooi om van Frankrijk Zwitserland binnen te rijden en de natuur langzaam aan zien veranderen. Vlakbij Luzern gaan we naar een camping waar we al meerdere keren zijn geweest. Haha net zoals bij de ANWB zijn we ook hier vaste gasten. De camping wordt gerund door een super vriendelijk echtpaar dat geen spat is veranderd. Mooie plek. Desie wil graag suppen dus subboard oppompen en naar het meer lopen. De camping ligt aan het vierwaldstattersee, supermooi. Richard is door zijn schouder wat beperkt dus dees en ik gaan samen zwemmen en suppen. Alhoewel suppen… laten we zeggen dat ik probeer om zittend op de plank te blijven. We eten , tot groot verdriet van desie bloemkool met een sausje. Hoe verzinnen we het? Maar het smaakte erg goed. Zometeen weer gezellig een spelletje Skip BO, en Corry ik heb de meeste keren gewonnen, en Richard 1 keer. Dus ik denk dat Desie zo revanche wil nemen. Morgen een stopdag. We willen met de bus naar Luzern en ws in de middag weer naar het meer. Dag lieve volgers en tot morgen.

Piet en Hanna

Zo..... dat klinkt als een fantastische vakantiedag. Fijn hoor!
En wat een mooi meer om te suppen en te zwemmen met mooi de bergen op de achtergrond.
Altijd gezellig om een spelletje te doen, nog leuker is om te winnen, dus ik snap wel dat Dees een revanche wilt. Haha.
Heel veel plezier nog en geniet ervan! ?

Corry

Jullie zijn er als gids nu al in geslaagd om ons rond te leiden in jullie omgeving.
Ogen dicht en het voor me zien lukt prima.
Desie, een beetje valsspelen mag best af en toe hoor. Of een spelletje kiezen dat je ouders minder vaak hebben gespeeld.
En ja, het meer is prachtig.