Derijntjes.reismee.nl

dag 1 van onze zomervakantie

Vanmorgen om half 6 de wekker gezet en we zijn lekker op tijd vertrokken. Desie en de hond lagen al in de camper. Tussen Brussel en Namen gestopt om te ontbijten. Daarna door naar Frankrijk waarbij we wel zeker een kwartiertje in Luxemburg zijn geweest.
Om 12 uur rijden we Metz binnen op weg naar de camperplaats. Dit is een parkeerplaats recht tegenover een stadscamping. Het is al behoorlijk druk maar we weten nog een plaatje te bemachtigen. Daarna gehanges met een parkeerautomaat die het natuurlijk niet doet. Mooi dan staan we gratis. Maar een aardige man die net wegrijdt geeft ons een parkeerticket die nog geldig is tot 17.00 uur. Helemaal goed. Een campingbewaker vraagt of we op de camping willen overnachten, maar dat doen we natuurlijk niet.
Het centrum is 500 meter van de camperplaats, heel goed te doen. Het is 28 graden, korte broeken aan en gezellig het stadje bekijken. Bij een crêperie crêpes gegeten, best wel prijzig. Hmmm..in de camper heb ik een pak pannenkoekenmeel staan van nog geen euro. Ach...een crêpe is natuurlijk echt wel iets anders als een pannenkoek toch? Metz is heel gezellig, met een schitterende kathedraal. Er is zelfs een galerie de Lafayette alhoewel de winkel lang niet zo mooi is als in Parijs. Heel veel mooie spullen en het kriebelt om te kopen, maar ik hou mij in. De kasten van de camper puilen werkelijk uit, ik zou niet weten waar ik het zou moeten opbergen.
Uiteindelijk besluiten we toch maar op de camping te staan, daar zijn de plekken veel groter, is er schaduw én stroom. Er is plek, dus we verkassen. De camping ligt aan de moezel. Uiteraard spelen we een spelletje, want dat hoort bij ons op de vakantie. Zometeen duiken we nog even het stadje in om te eten en ik denk dat we vanavond vroeg ons mandje ingaan. Morgen richting Straasburg. We houden jullie op de hoogte en wat ontzettend leuk dat jullie ons weer volgen.

Corry

Wat leuk dat jullie ons weer laten meereizen.
Het is altijd weer leuk om te lezen, zeker als het zo leuk beschreven wordt.
Ik ben wel heel benieuwd naar het vervolg van…… het niet kopen van kleding omdat de camperkast al uitpuilt :)
Meestal hebben jullie al meerdere paar schoenen gescoord voor de plaats van bestemming is bereikt.
Lieve dorpelingen, fijne vakantie en Desie, geniet ervan

Gina

Ook een leuk punt van met de camper op vakantie gaan is om nu een plaats als Metz te bekijken, waar je normaliter met de auto op de snelweg voorbij scheurt richting het Zuiden.

Piet en Hanna

Wat leuk dat wij weer met jullie kunnen mee reizen. Hebben we ook een beetje vakantie op afstand. ?
Niks kopen, omdat je kast uitpuilt? Je kunt vast nog wel een plaatsje vinden in de camper om, wat Corry al zegt, nieuwe schoenen te plaatsen. Tja en bij nieuwe schoenen hoort natuurlijk weer een nieuwe broek en een truitje. Haha. Zonder gekheid lieve zus... fijn dat jullie een plek hebben met stroom. Geniet lekker van het stadje bezichtigen en een fijne reis morgen naar de volgende plek. ?

Nathalie

Leuk om weer mee te lezen. Een hele fijne reis gewenst. Geniet van al het moois en elkaar☺️